بازی استوژیت Stogite

بازی استوژیت آنلاین

توضیح کلی بازی

به دنیای پُر رمز و رازِ سرزمین رؤیایی استوژیت خوش آمدید! سرزمین نقش و نگارهای سحرآمیز... در این‌جا، کارت‌هایی با تصاویری عمیق، الهام‌بخش و مسحورکننده، به طرز جذاب و شگفت‌انگیزی توانایی تفکر خلاقانه و قدرت شهود شما را می‌آزمایند. برای موفقیت در این بازی باید از استعداد، قدرت تخیل و ذهن‌خوانی، و تجربیات پیشین خود به گونه‌ای متفاوت بهره ببرید...

"استوژیت" ترکیبی است از قدرت خلاقیت و ذهن‌خوانی! هر بازیکن در نوبتش براساس یکی از کارت‌های در دستش، کلمه‌ای را می‌گوید. بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن‌خوانی خود، کارت آن بازیکن را از میان کارت‌های دیگر بیابند.

با کارت‌های خیال‌انگیز این بازی، و استفاده از کلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و ... بازیکنان دیگر را تحت تاثیر قرار بدهید. ولی مراقب باشید! اگر همه بازیکنان کارت شما را پیدا کنند و یا هیچ بازیکنی نتواند کارت شما را بیابد، امتیازی نمی گیرید. درصورتی امتیاز بدست می آورید که عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن!

در واقع بازی رومیزی استوژیت و بردگیم دیکسیت خیلی شبیه به همدیگه هستن و فقط طرح های کارتها و Art اونا با هم فرق داره.

در استوژیت بازیکنی که نوبتش میشه باید یکی از کارتهاش رو انتخاب کنه و از داخل طرح های عجیب و جالبش،یه مفهوم و کانسپت رو برای همه بگه.

حالا بقیه باید کارتهاشون رو نگاه کنن و نزدیک ترین کارتشون به این مفهوم رو انتخاب کنن.

بازیکنای دیگه باید کاری کنن که بقیه نتونن کارت اصلی رو حدس بزنن و به جاش کاری کنن که کارت خودشون رو جای کارت اصلی جا بزنن.

بازی Stogite در سال 2014 در انستیتو پژوهش و طراحی Houpaa و بر اساس ایده‌هایی از Mark Alan Osterhaus، Matthew Kirby و Jean-Louis Roubira طراحی گردیده است. این بازی، آخرین نسخه‌ی مستقیمِ توسعه و بهبودیافته از نسل بازی کارتی پر طرفدار Dixit است که در سال 2008 توسط Jean-Louis Roubira طراح فرانسوی برای شرکت Libellud فرانسه طراحی گردید.

آموزش بازی استوژیت

نحوه بازی

حال یکی از بازیکنان به قید قرعه و یا به انتخاب دیگر بازیکنان بازی را شروع می کند و یکی از کارت های خود را تعبیر می کند. در اینجا می توانید تعیین کنید هر یک از بازیکنان که زودتر چیزی راجع به کارت پیش رویش به ذهنش رسید شروع کننده بازی باشد و بعد از آن به صورت ساعت گرد نوبت به دیگر بازیکنان برسد. بعد از اینکار باقی بازیکنان باید در کارت هایشان شبیه ترین کارت به شعر، جمله و یا هرآن چیزی که تعبیر کننده گفته است را انتخاب کنند و به صورتی که دیگر بازیکنان نبینند کارت را به بازیکن بدهند. در تمام طول بازی باید حواستان به این موضوع باشد که بازیکنان دیگر نتوانند کارت هایی که در دست دارید را ببینند. بعد از آنکه تمامی بازیکنان کارت خود را تحویل دادند، بازیکن تعبیر کننده کارت ها را مخلوط کرده و از طرفی که تصویر آن مشخص است بر روی زمین قرار می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید هنگامی که می خواهید یکی از کارت ها از میان ۶ کارتی که در دست دارید را تعبیر کنید ، میتوانید از شعر ، ضرب المثل ، کلمه ، جمله و یا حتی پانتومیم برای اینکار استفاده کنید. ولی بازیکن باید متوجه این نکته باشد که تعبیر او از کارت نباید خیلی آسان باشد که همه بازیکنان به راحتی بتوانند کارت مورد نظر او را تشخیص دهند و از طرف دیگر نباید آنقدر هم سخت باشد که هیچ یک از بازیکنان نتوانند کارت را تشخیص دهند زیرا در این دو صورت هیچ امتیازی به بازیکن اصلی و دیگر بازیکنان نخواهد رسید.

نحوه امتیازدهی

بعد از آنکه تعبیر کننده تمامی کارت ها را بر روی زمین و در بالای هر یک از اعداد ۱ تا ۸ که بر روی صفحه بازی مشخص شده است قرار داد ، نوبت به امتیاز دهی می رسد. در این مرحله هر یک از بازیکنان عدد تصویری را که فکر می کنند مربوط به کارت تعبیر کننده است را بدون اینکه دیگر بازیکنان ببینند به بازیکن اصلی تحویل می دهند.حال این بازیکن هر کارت امتیاز دهی را بر روی شماره مورد نظر قرار می دهد.

خب حالا فرض کنید ما ۸ بازیکن داریم که یک نفر از آنها تعبیر کننده است و چون او کارت مورد نظر را انتخاب کرده است نمی تواند رای دهد و ۷ بازیکن دیگر رای خود را به او داده اند. حال ۸ کارت تصویر دور صفحه بازی چیده شده است که زیر هر یک از آنها شماره ای مشخص است . برفرض شماره کارتی که مورد نظر تعبیر کننده می باشد ۳ است و کارت های دیگر بازیکنان از ۱ تا ۸ . کارت تصویر شماره ۳ تعداد ۴ رای دریافت می کند و این یعنی ۴ نفر از بازیکنان کارت تصویر درست را تشخیص داده اند ، از طرف دیگر کارت شماره ۸ به علت اینکه شباهت زیادی که به جمله، شعر یا چیزی که تعبیر کننده گفته است ۳ رای میگیرد و کارت شماره ۵ نیز یک رای.

در این حالت از آنجایی که کارت تصویر بازیکن تعبیر کننده ۴ رای به خود اختصاص داده است ۳ امتیاز کسب می کند و تمامی ۴ بازیکنی که به او رای داده اند نیز ۳ امتیاز خواهند گرفت . کارت شماره ۸ هم به ازای هر رای ۱ امتیاز کسب می کند که با احتساب ۳ رای که دریافت کرده است ۳ امتیاز کسب می کند که این امتیاز به بازیکن صاحب کارت تعلق می گیرد. کارت شماره ۵ نیز ۱ امتیاز کسب خواهد کرد.

استوژیت پلاس

استوژیت پلاس

در پک اصلی بازی استوژیت 96 کارت تصویر وجود دارد که ما علاوه بر این 96 کارت نیز پک پلاس این بازی که 96 کارت جدید دارد را برای شما عزیزان ما اضافه کرده ایم.

امتیازدهی بازی استوژیت

نتیجه گیری

اگر طرفدار بازی های دسته جمعی هستید و همیشه در جمع ها و مهمانی هایتان به دنبال ابزاری برای سرگرمی افراد حاضر می گردید شک نکنید استوژیت می تواند به راحتی این کار را برای شما انجام دهد و شما و اطرافیانتان را برای مدتی سرگرم نماید. داخل جعبه بازی هم یک عدد کیسه پارچه ای قرار دارد که با آن می توانید استوژیت را به هر جا که رفتید ببرید و جمعتان را شاد کنید. در آخر نیز خوشحال می شویم نظر شما را در ارتباط با این بازی و دیگر بازی های دسته جمعی بدانیم.

استوژیت آنلاین

تا به اینجا با این بازی جذاب آشنا شدید و دیدید شرکت هوپا این بازی رو به زیبایی تهیه کرده و ما این بازی جذاب رو برای شما عزیزان به صورت آنلاین در آورده ایم تا به راحتی در گوشی با دوستانتان بازی کنید و لذت ببرید.