برس بیرمنگام BRASS BIRMINGHAM
تولید ایران
موجود
آکبند
خرید بازی برس بیرمنگام BRASS BIRMINGHAM | توضیحات و مشخصات بازی برس بیرمنگام BRASS BIRMINGHAM
قیمت ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

خرید بازی برس بیرمنگام BRASS BIRMINGHAM

نسخه ایرانی بازی برس بیرمنگام Brass Birmingham

بهترین بازی دنیا در سایت بردگیم گیک BGG

از بهترین بازی های استراتژی سنگین

رقابت کارآفرینان انقلاب صنعتی انگلیس

برنده جوایز بیشمار بین المللی

محصولی از گروه دهکده بردگیم

تعداد نفرات: 2 تا 4 نفره

زمان بازی: حدود 60 تا 120 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 14 سال

بازی فکری یا بردگیم برس: بیرمنگام (Brass: Birmingham)

برس: بیرمنگام یک بازی استراتژی اقتصادی است. این بازی، دنباله‌ای است بر شاهکاری که مارتین والاس در سال 2007 خلق کرد، یعنی برس... "بیرمنگام"، داستان رقابت کارآفرین‌ها را در خلال انقلاب صنعتی، در سال‌های 1770 تا 1870 روایت می‌کند. مثل Brass، در "بیرمنگام" نیز شما باید برای سود بُردن از کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین تقاضاهای بازار، صنایع و شبکه‌های خود را بنا کرده و گسترش دهید. در هر دور، بازیکنان به‌نوبت 2 عملیات را انتخاب کرده و انجام می‌دهند:
1) ساخت‌وساز: منابع اوّلیه‌ی مورد نیاز را پرداخته و یک کاشی صنعت را در صفحه قرار می‌دهند.
2) گسترش شبکه: با اضافه کردنِ یک ریل یا یک کانال، شبکه‌ی خود را گسترش می‌دهند.
3) ارزش‌افزایی: ارزشِ امتیازیِ یک صنعت را افزایش می‌دهند.
4) فروش: پنبه، محصولات تولیدی و سفال خود را به فروش می‌رسانند.
5) وام‌گیری: یک وام سی‌پوندی گرفته و درآمد خود را کاهش می‌دهند.
"برَس: بیرمنگام"، عملیات ششم را نیز به بازی اضافه می‌کند:
6) کشف: 3 کارت بسوزانید و 1 کارت "مکان بِکر" و "صنعت بِکر" بردارید! این عملیات، جایگزینِ عملیات "ساخت‌وساز دوگانه" در بازی "برَس" شده‌است.
بازی در دو نیمه برگزار می‌شود: دوره‌ی کانال‌ها، سال‌های 1770 تا 1830 و دوره‌ی ریل‌ها، سال‌های 1830 تا 1870. برای پیروزی در این بازی، باید بیش‌ترین امتیازات را کسب کنید.
در "بیرمنگام"، 3 نوع صنعت کاملاً جدید ارائه می‌شود: آبجوسازی، کالاهای تولیدی (مانند پنبه) و سفال‌گری. "برَس: بیرمنگام"، دنباله‌ای است بر "برَس"، با داستانی کاملاً متفاوت و تجربه‌ای کاملاً متفاوت!
- برنده‌ی جایزه‌ی Golden Geek (بهترین بازی استراتژیک سال 2018)

یک انقلاب صنعتی

بازی Brass: Birmingham ، روایتگر رقابت کارآفرینان انقلاب صنعتی انگلیس، در حد فاصل سال‏های 1870-1770 است. شما در طول بازی امپراتوری خود را با توسعه‏ی کانال‏ها و ریل‏ها و با ساخت و توسعه‏ی صنایع گوناگون مثل کارخانه‏جات پنبه، معادن زغال سنگ، ذوب آهن، تولیدی، سفال‏گری و نوشیدنی سازی گسترش می‏دهید.

 

 

اجزای بازی

8 عدد کارت همه کاره (4 کارت مکان و 4 کارت صنعت )

4 کارت کمکی

64 عدد کارت مکان و صنعت

1 عدد صفحه بازی

18 مکعب آهن

4 عدد مهره امتیازشمار

15 بشکه نوشیدنی

4 عدد صفحه بازیکن

77 عدد توکن پول

4 عدد مهره درآمدشمار

30 مکعب زغال سنگ

4 کاشی شخصیت

7 معدن زغال سنگ

7 نوشیدنی سازی

5 سفال‌گری

4 ذوب آهن

11 کارخانه پنبه

11 تولیدی

9 کاشی تاجر

56 عدد کاشی اتصال (14 عدد از هر رنگ)

189 کاشی صنعت (45 عدد از هر رنگ)

 

 

انقلاب صنعتی

(17 ژانویه 1813 - 17 ژانویه 1882)

پس از مرگ همسرش Thomas و پدرش، که با مرگ بزرگ‌ترین فرزند از بین شش فرزندش همراه بود، Tinsley کسب و کار آخر همسر و پدر خوانده‌اش در کشور سیاه را با نام خودش ادامه داد. کارخانه او میخ هایی برای نعل اسب و زنجیر و لنگر برای کشتی ها تولید می کرد که مورد دوم به عنوان وسیله نقلیه موتوری جایگزین اسب ها می شد. صنعت زنجیرسازی یک صنعت کاملا مردانه بود، اما Tinsley در آن عالی ظاهر شد، حدود 4000 کارگر استخدام و یک شرکت فرعی در استرالیا تاسیس کرد. بسیاری از کارمندان او زنان و دختران جوان بودند. او با تلاش‌های حکومت برای محدود کردن کار زنان و دختران کمتر از 14 سال در صنایع میخ و زنجیرسازی مبارزه کرد. استدلال او این بود که "شرایط هر دو تجارت از نظر روحی و فیزیکی برای سلامت بی ضرر است". او که به "بیوه" مشهور بود، به دلیل تخصصی که در صنعت داشت بسیار مورد احترام بود. او شرکتش را در سن 58 سالگی فروخت، اما شرکت با نام او به فعالیت خود در قرن بیست و یکم ادامه داد.

 

(23 دسامبر 1732 - 3 آگوست 1792)

او که خواندن و نوشتن را از پسر عمویش یاد گرفته بود، در ابتدا با شاگردی یک آرایشگر شروع کرد، اما بعد از طلاقی زود هنگام، جاه طلبی‌های تجاری او آغاز شد و ازدواج دومش، سرمایه لازم برای راه‌اندازی کارگاه کلاه‌گیس بافی را فراهم کرد. زمانی که کلاه گیس از مُد افتاد، او به کار نساجی مشغول شد و با کمک John Kay ساعت‌ساز، بهبودهایی در ماشین پنبه ریسی ایجاد کرد. با انتقال کسب و کار جدیدش به دهکده کوچک Cromford، Arkwright ریسندگانی با خانواده‌های بزرگ را تشویق کرد تا به آنجا بروند و در کارخانه‌اش کار کنند، که حتی کودکان هفت ساله‌ را نیز شامل می‌شد. او یکی از پیشگامان استفاده از موتور بخار در ماشین‌آلات نساجی بود که پیش درآمدی برای توسعه ماشین بافندگی Edmund Cartwright فراهم کرد. در سال‌های پایانی عمرش، بعد از کشمکش‌های زیاد در دادگاه، حق انحصار بسیاری از اختراعاتش و سلطه بر صنعت نساجی را از دست داد، اما کمی بعد به او لقب شوالیه اهدا شد. Arkwright جاه طلب و متدین که گاهی کار کردن با او سخت می‌شد، انقدر نبوغ و مهارت سازمانی داشت که او را مشهور به "پدر سیستم کارخانه‌های صنعتی مدرن" کرد.

 

(9 ژوئن 1781 - 12 آگوست 1848)

بعد از مرگ همسر و دخترش، Stephenson بیست و پنج ساله، که هیچ تحصیلات رسمی نداشت، به اسکاتلند رفت تا کار پیدا کند، اما وقتی که پدرش در یک سانحه معدنی نابینا شد، مجبور شد به West Moor برگردد. وقتی به او پیشنهاد شد که موتور پمپاژ ناکارآمد معدن را بهبود ببخشد، او تبدیل به یک سازنده و متخصص تکنولوژی موتورهای بخار شد. لهجه Northumberland او را در میان جامعه علمی منفور کرد و زمانی که طرح خود را برای یک لامپ معدنی ایمن‌تر ارائه کرد که باعث انفجار نشود، انجمن سلطنتی او را متهم کرد که این مفهوم را از مخترع موازی Humphry Davy دزدیده است. اما دلیل اصلی شهرت او مشارکت و سهمش در حمل و نقل ریلی و تقویت آن بود.  در 40 سالگی، او کار بر روی اولین راه آهن عمومی را آغاز کرد و لوکوموتیو او به نام "Stephenson's Rock" در یک مسابقه با ثبت رکورد سرعت 36 مایل در ساعت برنده شد، که باعث شد برخی از این ترس داشته باشند که چنین سرعتی باعث شود که رحم زنان به معنای واقعی کلمه از بدنشان خارج شود، که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 

(9 آوریل 1806 - 15 سپتامبر 1859)

15 ساله بود که پدرش Marc به دلیلی بدهی به زندان افتاد، اما زمانی که فاش کرد که Tsar به او پیشنهاد داده تا در روسیه به عنوان یک مهندس کار کند، دولت بریتانیا بدهی‌های او را پرداخت کرد. Brunel در فرانسه و زیر نظر ساعت‌ساز Abraham Louis Breguet تحصیل کرد. وقتی که به انگلیس برگشت در پروژه Marc برای ساخت یک تونل در زیر رودخانه Thames به عنوان دستیار مشغول به کار شد، اما یک سیل تقریبا مرگبار باعث شد که این جوان 22 ساله چندین ماه خانه نشین شود. اما این امر باعث نشد که Brunel تبدیل به یکی از مشهورترین مهندسان تاریخ نشود. او تونل‌ها، پُل‌ها، خطوط راه آهن، یک بیمارستان قابل جابجایی و یک "خط آهن اتموسفریک" با برق خلاء ساخت، اگرچه متأسفانه برای این پروژه آخر، فلپ های چرمی که لوله های خلاء را آب بندی می کردند توسط موش ها خورده شد. «Great Western» او اولین کشتی بخاری بود که خدمات ماوراء اقیانوس اطلس را انجام داد و «Great Eastern» بزرگ‌ترین کشتی‌ای بود که تا آن زمان ساخته شده بود، اما Brunel درست قبل از اولین سفر خود با آن، در سن 53 سالگی بر اثر سکته درگذشت. Brunel امروزه به عنوان یک غول مهندسی شناخته می شود.

 

شخصیت‌های تاریخی

 

(30 ژانویه 1736 - 25 آگوست 1819)

او که از سنین پایین با مدل‌ها و ابزارهای کِشتی روی میز کار پدرش کار می‌کرد، در ۱۷سالگی به Glasgow رفت تا ساخت وسایل اندازه‌گیری مانند ترازو و قطب‌نما را بیاموزد و با شیمیدان Joseph Black آشنا شد. در دهه 30 زندگی، هنگام تعمیر مدلی از موتور بخار Newcomen که به طور گسترده برای پمپاژ آب از معادن استفاده می شد، Watt متوجه شد که این طرح انرژی را برای خنک کردن و گرم کردن مجدد سیلندر هدر می دهد و با افزودن یک کندانسور جداگانه آن را بهبود بخشید که می‌توانست انقلابی در صنعت ایجاد کند. با این حال او چندین سال قادر به پیشبرد این ماجراجویی نبود زیرا در کار روزانه خود مشغول بررسی کانال های اسکاتلند بود. زمانی که کارخانه‌دار انگلیسی Matthew Boulton جذب ایده او شد، اوضاع تغییر کرد و Watt به Birmingham نقل مکان کرد تا شراکتی را تشکیل دهد که 25 سال طول می‌کشد و موتور بخار بهبود یافته او را در سراسر جهان صنعت گسترش می‌دهد. گرچه او تاجری ضعیف بود (وات زمانی گفت که «ترجیح می‌دهد با یک توپ جنگی پر شده روبه‌رو شود تا تسویه حساب یا معامله کند»)، اما بسیار مورد احترام همتایان خود بود و امروزه واحد اصلی توان را به یاد او "Watt" می‌نامند.

 

(14 می 1771 - 17 نوامبر 1858)

او که عاشق Caroline Dale، دختر مالک کارخانه New Lanark -که یکی از موسسان آن Richard Arkwright بود- شده بود، شریکان تجاری خودش را قانع کرد تا کارخانه را بخرند. او کارخانه را به شکلی بسیار موفقیت‌آمیز اداره کرد، اما با فعالیت‌های مساوات گرانه خودش مثل پرداخت حقوق به کارگران طی 4 ماهی که کارخانه در جریان جنگ 1812 بسته بود، شریکان خودش را ناخشنود کرد. Owen که یک محقق مشتاق بود،  تفکر مذهبی غالب در مورد تعیین سرنوشت انسانی را مورد نقد قرار داد و فلسفه خود را توسعه داد که شرایط فرد عمدتاً نتیجه نیروهای بیرونی است و بنابراین آموزش و بشردوستی باید در جامعه اولویت داشته باشد. او چندین پروژه اصلاحات اجتماعی مثل لابی کردن برای کارگرها و حقوق کودکان و 8 ساعت کار در روز را پیگیری کرد و به شکل موقت از بریتانیا خارج شد تا یک حزب سوسیالیست به نام New Harmoney در آمریکا تاسیس کند. این تجربه یک شکست اقتصادی بود که منجر به ورشکستگی Owen شد، اما او توانست یکی از اولین کتابخانه‌های عمومی جهان و یک مدرسه مجانی برای دخترها و پسرها تاسیس کند. فلسفه‌های او به شکلی عمیق در تار و پود حرکت‌های سوسیالیستی ایالات متحده تنیده شد.

 

(3 ژوئن 1733 - 16 نوامبر 1821)

والدین Coad که او را فردی متعهد و مذهبی بار آورده بودند، هر دو تاجرانی موفق بودند. مادر بزرگش Sarah Enchmarch که کسب و کار خانوادگی نساجی را در Tiverton با 200 کارمند اداره می‌کرد، از جاسوسان برای به دست آوردن تکنیک‌های جدید تولید استفاده می‌کرد و به خاطر سفر در شهر با صندلی سدان معروف بود. پس از اینکه خانواده Coard به لندن نقل مکان کردند، او در 30 سالگی کسب و کار پارچه کتانی خودش را اداره می‌کرد. شش سال بعد او کسب و کار سنگ مصنوعی را از Daniel Pincot خرید، اما در عرض دو سال او را به دلیل "معرفی خودش به عنوان مالک اصلی" اخراج کرد. سرامیک‌های او به نام "Coade's Lithodipyra" در بیش از 700 مجسمه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، که بسیاری از آنها توسط مجسمه ساز John Bacon نظارت می شد، اگرچه او با تعدادی از طراحان و معماران برجسته کار کرد زیرا به او اجازه می‌داد چندین نسخه از طراحی آنها را تولید کند.  South Bank Lion شاید نمادین ترین اثر Coard باشد، اما از محصول او برای ساخت Gothic Screen کلیسای St George و در بازسازی کاخ Buckingham نیز استفاده شد.

 

(19 ژانویه 1813 - 15 مارس 1898)

پدرش Anthony در جریان انقلاب فرانسه مجبور به فرار از خاک این کشور شد. Anthony در سن 26 سالگی بخاطر بهبودهایی که بر روی میکروسکوپ نوری ایجاد کرده بود به عضویت آکادمی علوم درآمد و با فرآیند ساخت زنجیرهای طلا در بریتانیا ثروت زیادی به دست آورد. اولین نوآوری Bessemer منعکس کننده علاقه پدرش به طلا بود. او پس از تجزیه و تحلیل دقیق پودر برنز Nuremberg که در ساخت رنگ طلا استفاده می‌شد، این فرآیند را مهندسی معکوس کرد و مجموعه‌ای از شش ماشین بخار را ایجاد کرد که می‌توانست پودر را تولید کند. او بعدا یک سیستم ارزان قیمت برای ایجاد فولاد با دمیدن هوا در آهن خام گداخته به منظور سوزاندن ناخالصی ها ایجاد کرد. هدف در ابتدا کاهش هزینه مهمات نظامی بود، اما این تکنیک برای تولید فولاد مقرون به صرفه، انقلابی در مهندسی سازه ایجاد کرد و باعث شد پل‌ها و خطوط راه‌آهن که قبلاً بر آهن کار شده و چُدن متکی بودند، بسیار ایمن‌تر شوند. او پیشگام بیش از 100 اختراع در زمینه فلزکاری و شیشه بود، از جمله یک کابین کشتی بخار که برای جلوگیری از دریازدگی ساخته شده بود اما متأسفانه در دریا گم شد. او موفقیت‌های تجاری قابل توجهی با نوآوری های خود به دست آورد.

 

 

هدف بازی

بازی در دو دوره انجام می‌شود: دوره کانال (حد فاصل سال‌های 1830-1770) و دوره ریل (حد فاصل سال‌های 1870-1830). برنده بازی بازیکنی است که بیشترین امتیازپیروزی را در پایان دوره ریل داشته باشد. امتیازشماری در پایان هر دوره صورت می‌گیرد و شما به ازای اتصلاتی که ایجاد کرده‌اید و کاشی‌های صنعتی که برگردانده باشید امتیاز کسب خواهید کرد.

 

لیست اکشن‌ها

برای هر اکشن، شما می‌توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید (می‌توانید یک اکشن مشابه را دوبار انجام دهید):

 

پایان راند

بعد از اینکه تمام بازیکنان نوبتشان را بازی کردند، گام‌های زیر را به ترتیب انجام دهید و سپس راند بعدی را آغاز کنید:

1. ساخت و ساز - یکی از کاشی‌های صنعت خودتان را روی صفحه بازی بگذارید، هزینه آن را بپردازید و زغال سنگ و آهن مورد نیاز را مصرف کنید.

نکته: فقط اکشن ساخت و ساز به یک کارت مشخص نیاز دارد.

 

2. شبکه سازی- شبکه کانالی یا ریلی خودتان را با اضافه کردن کاشی اتصال به صفحه بازی گسترش دهید.

3. توسعه- با حذف کردن کاشی‌های صنعت سطح پایین‌تر از صفحه خودتان، به صنایع سطح بالاتر دست پیدا کنید.

4. فروش - کارخانه پنبه، تولیدی و/یا سفال‌گری خودتان را با فروش به یک تاجر برعکس کنید و در صورت نیاز نوشیدنی مصرف کنید.

5. وام گرفتن - 30 واحد پول از بانک بازی دریافت کنید و مهره درآمدشمارتان را به اندازه 3 سطح درآمد (و نه 3 فضا) به سمت عقب حرکت دهید.

6. تحقیق - 2 کارت از دستتان بسوزانید (علاوه بر کارتی که برای انجام این اکشن می‌سوزانید) و به جای آنها یک کارت مکان و یک کارت صنعت همه کاره بردارید و در دستتان بگذارید.

استثنا: اگر از قبل کارت همه کاره در دستتان داشته باشید نمی‌توانید این اکشن را انجام دهید.

 

 

 

بازی مقدماتی

چون بازی Brass یک بازی بسیار عمیق است، برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که در بازی اول، یک بازی مقدماتی را تجربه کنند. بازی مقدماتی دقیقا شبیه به بازی کامل انجام می‌شود، اما فقط دوره کانال دارد و چند قانون اضافی امتیازشماری به آن اضافه شده تا بازیکنان بتوانند میزان موفقیت خودشان در دوره کانال را بسنجند.

جهت انجام بازی مقدماتی، ابتدا، دوره کانال را به شکل عادی بازی کنید، همچنین امتیازشماری پایان دوره کانال را هم انجام دهید.

 


AWARDS & HONORS
2019 Origins Awards Best Board Game Nominee
2019 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Nominee
2018 Golden Geek Board Game of the Year Nominee
2018 Golden Geek Best Strategy Board Game Winner
2018 Golden Geek Best Strategy Board Game Nominee

خرید بازی حمله ارواح
خرید بازی حمله ارواح

ویدئو آموزش برس بیرمنگام


تخفیف بگیرید ! با Subscribe کردن کانال یوتیوب ما علاوه بر مشاهده آموزش ها کد تخفیف 20 هزار تومانی دریافت کنید.کافیست روی این لینک کلیک کرده Subscribe کنید و اسکرین شات را از طریق واتساپ برای ما ارسال بفرمایید.
قابل توجه مشتریان گرامی تمامی سفارشات از طریق سایت و یا واتس اپ می باشد و از طریق تیپاکس ارسال می شود و کد رهگیری آن برای شما داخل پروفایل قابل مشاهده می باشد.
ضمانت کیفیت و بازگشت کالا

مشتری گرامی فروشگاه اینترنتی وایت شو به شما این تضمین را می دهد تا در صورت هرگونه خرابی و یا اصل نبودن کالا به صورت کاملا رایگان کالا را از شما مرجوع کند پس می توانید با خیال راحت بازی را تهیه کرده تا در کمترین زمان ممکن بازی را به دست شما برسانیم.

جهت سفارشات عمده از طریق راه های ارتباطی برای ما پیام ارسال بفرمایید.

نماد قانونی سایت
مجوز قانونی سایت
فروشگاه قانونی بازی وایت شو
فروشگاه قانونی بازی وایت شو
آموزش بازی و بردگیم در