آيندهاي نهچنداندور: يک طبقهي اشرافيِ جديد، متشکّلاز مُديران عاملِ چندملّيتيِ سودجو، حکومت را در دست گرفتهاست. آزمنديِ آنها و تسلّطِ بيچونوچرايشان بر اقتصاد، زندگي مردُم -بجُز عدّهاي اندک از دُمکلفتها- را در فقر و نااُميدي فرو بُردهاست.
امّا از دلِ تودههاي مردُمِ تحتِفشار، يک گروه پارتيزانيِ زيرزميني با هدفِ براَندازيِ حُکّامِ فاسد، قد علم کردهاست. تلاشهاي مُتهوّرانهي اين شورشيان، باعثِ بهوجود آمدنِ دودَستگي، نفاق و ضعف در مجامعِ حکومتيِ امپراتوريِ جديد شده و اين حکومتِ فاسد را در آستانهي فروپاشي قرار دادهاست.
امّا اين اغتشاشات، براي شما، بهعنوانِ يکياز اعضاي بلندمرتبهي دولت، فرصتي است مُغتنم تا با ايجادِ انحراف، تطميع و فريبکاري، راهِ خود را بهسوي قدرت مُطلق، باز کنيد! براي تحقّقِ اين هدف، بايد نفوذِ رُقباي خود را از بين بُرده و آنها را به ناکجاآباد، تبعيد کنيد!
در اين روزگارِ مُلتهب، تنها يکياز شما ميتواند دوام بياورد...
تقسیم کارت ها و آماده سازی
کارتهای شخصیت را باهم بُر زده و به هر بازیکن، 2 کارت بدهید. بازیکنان همواره میتوانند به کارتهای خود نگاه کنند ولی باید آنها را بهپُشت، پیشِروی خود بگذارند. کارتهای باقیمانده، بهشکلِ یک ستونِ کارتکِشی در وسطِ محوطهی بازی قرار گرفته و ستونِ "دربار" را تشکیل میدهند.
به هر بازیکن، 2 سکّه بدهید. سکّههای هر بازیکن، همواره باید طوری قرار بگیرند که سایرِ بازیکنان بتوانند ببینند. سکّههای باقیمانده را بهعنوانِ "خزانه" در وسطِ محوطهی بازی بگذارید.
به هر بازیکن، 1 کارت چکیدهی قوانین بدهید (در صورت نیاز به راهنمایی، میتوانید به آنها رجوع کنید). لازم است بازیکنان، پیشاز آغازِ بازی، کاملاً بر قوانینِ بازی و ویژگیهای کارتها مسلّط شوند! بازیکنی که بازیِ قبلی را بُرده، بازی را آغاز میکند!!
از بین بُردنِ نفوذِ تمامیِ رُقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده در نهادِ قدرت!
کارتهایی که بهپُشت، پیشِروی بازیکن قرار دارند، نشان میدهند که او بر روی کدامیک از بلندپایگانِ حکومت، نفوذ دارد. تصاویرِ روی این کارتها، شخصیتهایی را که بازیکن بر رویشان نفوذ دارد و تواناییهای آنها را نشان میدهند.
هرگاه بازیکنی، یکیاز شخصیتهای تحتِنفوذِ خود را از دست بدهد، باید یکیاز کارتهای خود را "رو" کند. کارتهای "رو"شده، بههمانشکل، تا پایانِ بازی، پیشِروی بازیکن میمانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت! بازیکن، در هنگامِ از دستِ رفتنِ یکیاز شخصیتهای تحتِنفوذش، میتواند تصمیم بگیرد که کدامیک از 2 کارت خود را "رو" کند.
بازیکنی که همهی نفوذش -یعنی هر 2 کارت خود- را از دست بدهد، به ناکجاآبادی در دوردست، تبعید شده و از بازی خارج میشود!!
بازی، بهشکلِ نوبتی و در جهت ساعتگرد انجام میشود.
هر بازیکن، در هر نوبت، فقط میتواند یک "اقدام" را انتخاب کند و نوبتها را نیز نمیتوان واگذار کرد!
پساز آنکه بازیکن، انتخاب کرد که میخواهد دست به چه اقدامی بزند، دیگر بازیکنان فرصت خواهند داشت تا او را به "چالش" کشیده یا با "اقدام" او مقابله کنند!
اگر اقدامی به چالش کشیده نشده یا مورد "اقدامِ متقابل" قرار نگیرد، خودبهخود با موفقیت بهانجام میرسد.
چالشها حتماً باید پیشاز انجامِ عملیاتها یا عملیاتهای متقابل، صورت بگیرند.
بازیکنی که تمام نفوذ خود را از دست داده و هر 2 کارتش "رو" شده باشند، بلافاصله از بازی خارج میشود. کارتهای او، تا پایان، بههمانشکل باقی مانده و سکّههایش نیز نصیبِ "خزانه" میشود!
بازی وقتی بهپایان میرسد که فقط یک بازیکن باقی مانده باشد!
15 کارت شخصيت (بزرگزاده، آدمکُش، فرمانده، سفير و شاهدُخت؛ از هرکدام، 3 کارت)
50 سکّه